Aktiviteter

• Vi ror på Maribo Søndersø. Søen er også et Natura 2000-område, hvilket betyder, at der er visse restriktioner for hvor og hvornår man må ro i de enkelte områder på søen.
  • Du kan ro motionsroning eller konkurrenceroning. Vi har mange forskellige bådtyper til begge dele.
  • Du kan træne i vores træningslokale, der er udstyret med mange forskellige typer træningsmaskiner.
  • Du kan i vinterhalvåret svømme i Maribo Svømmehal (torsdag og fredag kl. 10.00 til 12.00) hvor roklubben betaler din entre.
  • I vores seniorafdeling er der opstået en lang række øvrige aktiviteter der styrker det sociale fællesskab.
    • Vinterbadegruppe, der bader efter hver træning/rotur.
    • Ro-mangruppe der mødes for drøftelse af en læst bog.
    • Kunstgruppe, der arbejder med billedkunst, smykkekunst, filt og kvilt og keramik.
    • Kortspilgruppe, der mødes en gang om måneden, hvor de spiller Whist.
    • Forårsudflugt, hvor vi rejser ud til andre roklubber i landet og oplever deres rofarvand og natur.
    • Spis sammen-arrangementer, hvor vi hver anden månes spiser fælles aftensmad.
    • Grundlovstur, hvor vi på grundlovsdag ror ned til Skelsnæs Pavillonnen og spiser vores medbragte morgenmad.
    • Årlig cykeltur, julefrokost, afriggerfest, Sct. hans og meget, meget mere!

Medlemmer.

• Vi modtager medlemmer fra 12 år og opefter.

Færdigheder

•  Du skal kunne svømme 300 meter uden hvil.
  • En erfaren instruktør vil lære dig at ro.
  • Er du under 18 år skal en af dine forældre skrive under på, at du må komme i roklubber og at du kan svømme 300 meter.

Udbytte og oplevelser

• Roning styrker dine muskler, led og dit kredsløb. Du bestemmer selv, hvor intensivt du vil motionere.

Vil du vide mere, så gå ind på roklubbens hjemmeside www.mariboroklub.dk . Her kan du læse, hvordan og hvornår du kan blive meldt ind og hvor meget det koster.

Kontaktoplysninger

• Frivillig Folkeoplysende Forening