Lollands Bueskytteklub af 2010

LBK er et fællesskab på tværs af alder og færdigheder. Vi har bueskydning som fælles interesse.

Det er muligt at træne 3x3 timer om ugen året igennem. Sommerhalvåret skyder vi udendørs (max 70 m) og vinterhalvåret indendørs (max 18 m).

Der findes fire buetyper : langbue, barbue, recurve og compound.

Alle er velkomne, om man ønsker hyggeskydning eller vil træne sig op til eliteplan.

Det er en forudsætning, at medlemmer forstår og vil efterleve regler for sikkerhed og skydning jfr. Bueskydning Danmark/World Archery`s regler, samt indgå i klubbens arbejde og interesser.

LBK tager til stævner i DK, hele året igennem. Medlemmer kan deltage efter ønske. Vi søger at arr. fælles, privat transport, men det kan forekomme, at man selv må klare transporten (forældre skal hjælpe egne børn).

Klubben har fornødent materiel til opstart, som medlemmer frit kan benytte. Det tilrådes, at medlemmer efter tid selv investerer i eget udstyr, som vil blive indstillet individuelt. Dette vil optimerer skydeniveau og fornøjelsen ved træning og stævner.

LBK er også en social klub. Nye medlemmer vil blive budt hjertelig velkommen og få en grundig introduktion. Alle hjælper hinanden - og er aktive med opstilling/oprydning af baner, samt videregive viden og erfaring om bueskydning. Vi afholder pauser ved hver træning, hvor medbragt forplejning kan nydes. Der bliver drøftet stort og småt, mens fællesskabet plejes med nærvær og gode grin :-)

Klubben deltager ved events i lokalområdet og afvikler selv arr, med henblik på at være synlige og tiltrække nye medlemmer.

LBK glæder sig til at byde dig velkommen !

Lollands Bueskytteklub af 2010

• Frivillig Folkeoplysende Forening