Ny Foreningsportal i Lolland Kommune

Oprettet: 14.01.2021 14:07 Forfatter: Marlene Holm

I Lolland Kommune vil vi fra begyndelsen af 2021 benytte en ny foreningsportal, WinKAS, som I fremover skal anvende til at booke vores lokaler. Løsningen stilles gratis til rådighed for kommunes foreninger og kan anvendes 24 timer i døgnet.  Det er en internetbaseret løsning, som ikke kræver installation eller vedligeholdelse på den enkelte brugers PC.

Når sæsonbooking åbner fra 1. februar og frem til og med 31. marts, skal sæsonbookinger oprettes i den nye foreningsportal, da vi skal have sæsonbookinger i den nye portal fra starten. Enkeltbookinger og særarrangementer skal fortsat bookes i nuværende system, indtil den nye foreningsportal åbnes helt op fra 1. juli 2021.

Link og vejledning

Link og vejledning til den nye foreningsportal følger i slutningen af januar 2021.

Inden for de næste uger, vil kontaktpersonen i foreningen modtage et login til den nye foreningsportal, og dette bedes I gemme.
Log ind med foreningens tilsendte brugernavn og adgangskode – kontakt Marlene Holm, hvis I ikke har modtaget dette pr. 1. februar.

Kom godt i gang med den nye foreningsportal

Den nye foreningsportal gør det muligt for borgere og foreninger at booke kommunalt ejede lokaler, som Kultur og Fritid råder over. Løsningen hjælper samtidig os i Lolland Kommune med at få planlagt den kommende sæson, til alles tilfredshed.
Som forening har I mulighed for at få et samlet overblik over alle foreningens bookinger samt aflyse de bookinger, der ikke skal benyttes.

Sådan gør I

Vi sørger for, at foreningerne bliver oprettet i foreningsportalen. Alle foreninger bør være oprettet til 1. februar 2021. Er det ikke tilfældet bedes I kontakte Staben for Kultur, Fritid og Borgerservice. Hver forening bliver oprettet med en bruger, som er kontaktperson over for os. Denne bruger modtager automatisk login til foreningsportalen ved oprettelse.

Spørgsmål og kontakt

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Marlene Holm på telefon 54 67 68 84 eller på e-mail mahol@lolland.dk

Staben for Kultur, Fritid og Borgerservice
Lolland Kommune