Læs tidligere udsendte nyhedsbreve

Oprettet: 24.05.2023 12:08 Forfatter: Marlene Holm
Borgerprojektfonden

Støtte til dansk-tyske projekter og møder 2023-2029

Har du/din forening/institution en idé til et dansk-tysk projekt? Eller søger du/I en tysk venskabs-og netværkspartner?

EU projektet ”Borgerprojektfonden” udbyder i 2023-2029 mere end 28 mio. DKK til projekter og møder mellem danske og tyske partnere indenfor et bredt udsnit af aktiviteter fx kunst/kultur, fritid/sport, uddannelse, sundhed mv. Fondens primære formål er at fremme det dansk/ tyske samarbejde, kendskabet til hinanden og hinandens kultur.

Borgerprojektfonden er fordelt på tre puljer

• Borgerpuljen: støtter innovative og borgernære projekter indenfor alle områder og temaer. Der kan søges op til 745.000 DKK. pr. projekt. Ansøgningsfrist: ansøgninger under 25.000 EUR: løbende. Ansøgninger over 25.000 EUR: primo marts og primo september.
  • Netværkspuljen: støtter møder mellem voksne (fra 26 år) med formålet at opbygge nye netværk mellem foreninger, institutioner eller grupper af borgere. Ansøgningsfrist: løbende fra juni 2023.
  • Transportpuljen: støtter dansk-tyske møder mellem børn og unge op til 26 år. Fx ture til nabolandet forbundet med udveksling af kultur, samfundsforhold, sprog, natur mv. Man kan enten mødes med en tysk partner eller få støtte til en tur uden partnermøde. Ansøgningsfrist: løbende.

Læs mere om Borgerprojektfondens puljer, kriterier og ansøgningsskema

Rådgivning og sparing

Lolland Kommune - Staben for Kultur, Fritid og Borgerservice: Louise Boye Moe, lobmo@lolland.dk tlf. 54 67 68 93 eller Infocenter-regionskontoret: Julia Bick, kulturregion@region.dk