topbanner=Maribo-Domkirke-Claus.png;

Få hjælp til booking

• Projektmedarbejder til projektet

"Aktive Fællesskaber på Lolland".

Vil du være en del af et projekt, der arbejder for at gøre flere unge voksne aktive i frivillige fællesskaber på Lolland? Har du stærke relationelle og pædagogiske kompetencer og en ressourceorienteret tilgang til alle mennesker? Så er stillingen som brobygger hos DGI Storstrømmen måske noget for dig!

Læs mere om stillingen
    Oprettet: 17.11.2022 08:20 Forfatter: Staben for Kultur, Fritid og Borgerservice
  • Lolland Kommune sparer på energien

Vi står midt i en alvorlig energikrise, og Lolland Kommune skal ligesom alle andre myndigheder spare på energiforbruget. Det skal vi både af hensyn til forsyningssikkerheden og af hensyn til økonomien, og det gør vi blandt andet ved hjælp af en række tiltag, der lægger sig op ad de nationale anbefalinger.
    Temperaturen skal holdes på:

19 grader i kontorer, møde- og undervisningslokaler
    18 grader i lokaler, hvor børn leger.
    17 grader i idrætshaller.

Disse temperaturer svarer til de statslige anbefalinger.

Læs mere om Lolland Kommune sparer på energien
    Oprettet: 07.10.2022 12:50 Forfatter: Lolland Kommune
  • Annuller søgte tider som ikke benyttes

Hold der alligevel ikke skal starte eller sæsonen slutter tidligere end bookingen viser, meddeles hurtigst muligt. Lokalerne stilles til rådighed for andre foreninger/brugere, som ønsker flere kvadratmeter til deres aktiviteter.

Læs mere om annuller tider som ikke benyttes
    Oprettet: 27.09.2022 09:05 Forfatter: Marlene Holm
  • Erklæring om indhentelse af børneattest 2022/2023

Hvert år inden 1. november skal foreninger med frivilligt folkeoplysende foreningsarbejde og voksenundervisning indsende erklæring om indhentelse af børneattest, jf. folkeoplysningsloven. Alle folkeoplysende foreninger (omfatter også aftenskoler) samt distriktsforeninger, der modtager tilskud eller får anvist kommunalt lokale/udendørsanlæg. Pligten til at afgive erklæring gælder også, selv om foreningen på tidspunktet for erklæringens afgivelse ikke ansætter eller beskæftiger personer, der som led i udførelsen af deres opgaver, skal have direkte kontakt med børn under 15 år.

Læs mere om erklæring om indhentelse af børneattest 2022/2023
    Oprettet: 06.09.2022 14:12 Forfatter: Marlene Holm
  • Naturskolen - ny video efter renovering

I denne film kan du se, hvordan Naturskolen er indrettet, og hvilken hyggelig stemning og atmosfære som danner rammen om huset. I 2021 var Naturskolen gennem en stor renovering, og det er tydeligt, at huset er blevet mere moderne med et strejf af natur indenfor.

Læs mere om Naturskolen - ny video efter renovering
    Oprettet: 22.07.2022 08:38 Forfatter: Marlene Holm